Kraftfull logo for Trollfjord

- Det at de har hatt og har en egen kraftstasjon i Trollfjorden som ligger i deres hjemkommune gjorde det enklere. Trollfjorden er en vakker, kraftfull og magisk fjord som har en sterk merkevarekraft i seg selv. Det sier kreativ leder i Vizuelli, Jan-Arne Kristiansen og visuell designer Petter Bratland, om den nye logoen og visuelle profilen som er laget for Trollfjord, tidligere Trollfjord Kraft.

- Symbolikken er kraftfull energi og samhandling som tenner en gnist og gir effekt. Det lysende midtpunktet er møteplassen med kundene som igjen skal skape kundemagi. Trollfjord får jo også et nytt og moderne kundesenter der kundene skal oppleve en sterk nærhet til bedriften og Trollfjords produkter. De to elementene i logoen skal også tydeliggjøre de to viktige produktene i selskapet som er kraft og bredbånd.

- For oss i Vizuelli har det vært en fantastisk reise å utvikle logo og visuell profil for en viktig samfunnsaktør som Trollfjord. Vi har samarbeidet tett med entusiastiske og dyktige folk som er stolte av sin arbeidsplass og som har klare tanker om hvor de skal være i dag og i fremtiden. Det er alltid energigivende i slike prosesser. At både ledelse, medarbeidere og publikum er svært fornøyde med resultatet gjør oss både ydmyke og veldig glade. 

Mer jobb for Trollfjord?

- Vi har vært ute med tekstforfatter Rolf Olsen og vår inhousefotograf Stian Klaussen for å lage innholdsmarkedsføring. De har jo så mange spennende produkter og tjenester at de fant ut at de ville ha dem presentert blant annet i en avis som er klar på lørdag, sier Jan-Arne som forteller om stor pågang fra kunder som opplever at de trenger bistand i den nye kommunikasjonshverdagen med ulike sosiale medier, innholdsmarkedsføring og omdømmebygging.