Vizuellis "Glød-konsept" gir gode resultater for kundene

Vizuelli har utviklet et kommunikasjonskonsept som stadig flere kunder ønsker å bruke. Det gjelder også EiendomsMegler 1.

- Vi gjennomfører en prosess sammen med kundene der vi finner frem til hvem de er, hvorfor de holder på og hva de ønsker å stå for. 

Det er helt avgjørende for en troverdig og god kommunikasjon at budskapene er forankret i det de faktisk skal levere til sine kunder, sier kreativ leder Jan-Arne Kristiansen som kjører prosessene sammen med blant andre Rolf Olsen og Terje Ovesen.

Prosess høres langt og dyrt ut?
- Det kan det være, men GLØD tar hensyn til at de fleste av våre kunder er små og mellomstore bedrifter. Vi kan også tilpasse rammene til den enkelte bedrift, sier Kristiansen.

En av de siste kundene som har kjørt en GLØD-prosess er EiendomsMegler1 i Harstad.

- EM1 er markedsleder og selger produkter som er av stor betydning for både kjøper og selger. Sammen fant vi deres "tone of voice" og har blant annet laget flere annonser og filmer der dette kommer frem. Budskapene har også klare interne konsekvenser for rutiner og oppfølging. Dette var flotte mennesker å samarbeide med nettopp fordi de leter etter det som gir dem "glød" i det daglige arbeidet for sine kunder.