Vizuelli ble valgt til alpin-VM 2025 i Narvik

– Det bruste over av glede da vi fikk det ærefulle oppdraget med å utvikle logo, visuell identitet og design og produksjon av søknaden til alpin-VM i Narvik. Den sterke følelsen kjente vi godt igjen fra da vi gjorde det samme for Arctic Race of Norway i 2012. Og eventyret etter det kjenner vi alle – spesielt vi her i nord, sier Jan-Arne Kristiansen, kreativ leder i Vizuelli.

Alpin-VM er verdens nest største vinteridretts-arrangement, kun vinter-OL er større. Byen Narvik kan, i tillegg til å ha et alpinanlegg i verdensklasse, tilby en ekstra dimensjon med nærheten til havet. Fjell, hav og by utgjør en unik treenighet som gir spektakulære kulisser for besøkende, men ikke minst for alle de millioner som vil følge VM på TV-skjermer og via sosial medier.

Narvik som by har store ambisjoner. Målet er å bli den ledende vintersportsdestinasjonen på Nordkalotten og derigjennom et naturlig reisemål for vinter-turister.

– Hele Nord-Norge; dvs. politiske miljøer, organisasjoner, kulturliv, næringsliv og folkene som bor her, stiller seg samlet og entusiastisk bak planene om alpin-VM i Narvik. Knapt noe arrangement har hatt en så unison, bred støtte. I Nord-Norge er vi patrioter på vegne av vår fantastiske landsdel. Vi er sultne på flere store begivenheter av verdensformat. Og når anledningen byr seg, og særlig når alle forutsetninger ligger så fundamentalt til rette som i dette tilfellet, står vi samlet og sterke bak prosjektet, sier Erik Plener, daglig leder for alpin-VM i Narvik.

Kraftfull logo
Vi har valgt å skape et illustrativt logosymbol som skal billedliggjøre viktige særpreg: Stolte nordnorske fjell som stuper ned i havet, arktisk og kraftfullt. Sammen med det magiske, spektakulære, lekne og dansende nordlyset gir det assosiasjoner til hva mennesker over hele verden har i vente. Hele logoformen danner en kursiv N for (N)arvik, (N)ord-Norge og (N)orge. Navnetrekket er i versaler (store bokstaver) for å signalisere stolthet og selvtillit. Fargenyansene blått og grønt er naturens egne farger. De viser at arrangementet skal bli verdens mest bærekraftige og miljøvennlige idrettsarrangement. For oss har det handlet om å skape en personlig signatur som formidler de viktige personlighetstrekkene, og kunne visualisere dette på en enkel, attraktiv, gjenkjennbar og tillitskapende måte.

Til slutt: Vi tror sterkt på at Narvik kan vinne både den nasjonale og deretter den internasjonale kampen med å få arrangere tidenes mest spektakulære mesterskap på ski. Narvik har alt som skal til og mange dyktige mennesker har jobbet knallhardt for å få dette til. For oss i Vizuelli er det mange å takke, men vi takker spesielt Erik Plener, Roger Fagerheim og Knut-Eirik Dybdal som vi har jobbet tett med over en lengre periode. Yes to Narvik.

Yes to Northern-Norway. Yes to Norway!

Lyst å vite mer? Ta kontakt:

Jan-Arne Kristiansen

Kreativ leder
T:  932 46 725
M: jan-arne@vizuelli.no

Kontaktskjema

Siste nytt fra oss på nyhetsbrev