Glød logo. Foto av Steve Nilsen.

Logo og visuell identitet for Glød-konserten

Da vi ble valgt som samarbeidspartner for SpareBank 1 Nord-Norge om å bidra med visuell identitet til deres Glød-konsert i Harstad ble vi oppriktig glad. Bankens visjon «For Nord-Norge» får nordnorske hjerter til å banke ekstra. Deres glødende engasjement for landsdelen er smittende. Når de i tillegg skulle bruker tre dager i Harstad til å hylle ildsjeler som lever for noe som er større enn seg selv så traff det de beste sider hos oss. Banken ville vise hvor avhengig landsdelen er av at noen går foran,  er modig, bryter mønstre, er uforutsigbar, setter ting i perspektiv og utgjør en forskjell. Den dimensjonen de tilfører vår utvikling gjør at vi ville vært uendelig mye fattigere uten deres innovasjon, entusiasme og skaperkraft. Det satte svingninger i gang også hos oss.

Løsning

Nord er arktisk. Vi ville  som kontrast vise det nordnorske engasjementet på en glødende måte. Vi bestemte oss tidlig også å bruke de friske, glade og glødende fargene som er i SpareBank 1 Nord-Norges fargepalett, men også i kontrast med deres blåtoner.

I løsningen skulle logoen og den visuelle identiteten vise:

  • Det ekte, nordnorske engasjementet på en “glødende” måte
  • Indre drivkraft og lidenskapspredning
  • Inspirere flest mulig til å engasjerer seg
  • Synliggjøre den glødende interaksjonen (samhandlingen)
  • Inspirere medarbeiderne i SpareBank 1 Nord-Norge
  • Bruke et “folkelig” og inspirerende designuttrykk

Vi skjønte raskt bankens ide med «Glød». Det er  lett å identifisere seg med deres visjon og deres mål med dette arrangementet som skulle bli  en hyllest til nordnorsk engasjement. Logoen og den visuell profil skulle inspirere og synliggjøre den samhandling banken ønsker mellom bank, bedrifter og folk. Den skulle også gjøre medarbeiderne i banken stolt av jobben, og se deres daglig arbeid som en del av en kontinuerlig prosess «For Nord-Norge».

Vi produserte også scenebanner, plakater, skilt, beach-flagg og alt det de trengte. Her fikk vi vist mye av den produksjonskapasitet vi har til å lage veldig mange ulike produkter som bidrar til visuell begeistring.

Vi kan ikke få fullrost kommunikasjonsavdelingen i SpareBank 1 Nord-Norge for det samarbeidet vi fikk være med på. Å jobbe for noen som har en tydelig visjon og personlighet er alltid like insprerende. Og når tilbakemeldingene er udelt positive blir vi både ydmyke og glade. Å samle 24.000 mennesker i Harstad er en stor prestasjon i seg selv.

Fotos: Steve Nilsen.

Siste nytt fra oss på nyhetsbrev

Bilde av marcus og martinus. Foto av Steve Nilsen.
Snapchat filter glød. Foto av Steve Nilsen.
Logo på banner. Foto av Steve Nilsen.
Bilde av sondre justad på sene. Foto av Steve Nilsen.
Logo på sene. Foto av Steve Nilsen.
Logo på banner. Foto av Steve Nilsen.

Teamet bak prosjektet:

Jan-Arne Kristiansen

Jan-Arne-Kristiansen. Foto

Kreativ leder
T:  932 46 725
M: jan-arne@vizuelli.no

Kontaktskjema

Roger Johnsen

Roger-Johnsen. Foto

Visuell designer
T:  916 67 199
M: roger@vizuelli.no

Kontaktskjema