Neste gang de prøver seg…

Hålogaland Kraft Kunde lever primært av å selge strøm til kunder i regionen vår. Salget av strøm gjør det mulig for dem å spre positiv energi også på andre måter, blant annet ved å bidra til en rekke ulike lokale foreninger, idrettslag og arrangementer. De har bygget seg en solid posisjon basert på deres hjerte for lokalsamfunnet, i tillegg til at de alltid sørger for å ha konkurransedyktige priser. Denne posisjonen er med på å sikre at de opprettholder en solid markedsandel, til tross for en stadig økende konkurranse fra nasjonale aktører.

Hvert eneste år prøver de seg. De store, nasjonale strømselskapene stopper deg på gaten, de sender brev, de annonserer i lokale og nasjonale medier, og de ringer deg med tilsynelatende forlokkende tilbud, som ofte viser seg å være mindre gunstige på litt lengre sikt. Strømgigantene skyr ingen midler når det kommer til å lokke deg til å bli kunde.

Vizuelli fikk oppdraget med å utvikle en kampanje som hadde som mål å motvirke strømgigantenes forsøk på å tilrøve seg kunder. Dette gjorde vi gjennom å spille på den sterke posisjonen Hålogaland Kraft Kunde har i regionen. Og på den måten få målgruppen til å reflektere over hva som faktisk betyr noe.

Resultat:

Vi valgte å gå for et svært enkelt og tydelig budskap som både får seeren til å reflektere over hva som er viktig, men som også gir kunden etterlengtet skyts mot det som ofte oppleves som påtrengende selgere. Flere har prøvd dette, og det meldes om at det brått ble stille i andre enden. Annonsene ble svært godt tatt i mot både hos kunde og i målgruppen, og Hålogaland Kraft evnet å opprettholde stabil utvikling i sin markedsandel i kampanjeperioden, mot alle odds.

Teamet bak prosjektet:

Øystein Hartz Ulvær

Seniorrådgiver
T:  957 63 772
M: oystein@vizuelli.no

Kontaktskjema

Jan-Arne Kristiansen

Kreativ leder
T:  932 46 725
M: jan-arne@vizuelli.no

Kontaktskjema