PRONORGE med Raymond Gronning holder plakat. Foto

PRO:NORGE: Ny nasjonal profileringskjede

[section padding=”0px”] [ux_slider infinitive=”false” draggable=”false” bullets=”false”] [ux_banner height=”56.25%” height__sm=”120%” bg=”2262″ bg_size=”orginal” bg_overlay=”rgba(0, 0, 0, 0.65)” bg_pos=”47% 18%”] [text_box width=”74″ width__sm=”100″ padding__sm=”0px 0px 0px 10px” position_x=”0″ position_y=”95″]

PRO:NORGE:

Ny nasjonal profileringskjede

Vizuelli fikk jobben med å utvikle navn og visuell identitet, når Scanmark og flere andre profileringsfirmaer nå går sammen for å lage en nasjonal storaktør innen profilering.

[/text_box] [/ux_banner] [/ux_slider] [/section] [section visibility=”hide-for-medium” padding=”0px”] [ux_sidebar] [/section] [section padding=”0px”] [gap] [row] [col span__sm=”12″] [ux_image id=”2260″ image_size=”original” parallax=”1″] [share title=”Del:”]

Ny nasjonal profileringskjede

Scanmark er et Harstad-firma som er kjent for mange. Nå går de sammen med en rekke andre profileringsfirmaer fra hele landet om å danne en nasjonal kjede for bedriftsprofilering. Den nye kjeden vil inkludere firmaer fra Harstad, Tønsberg, Oslo, Stavanger, Bergen, Kristiansand, Hamar, Gjøvik og Ulsteinvik.

– Alle disse har en sterk lokal forankring, men vil ha mye å hente på å bli en del av en nasjonal kjede med de synergieffektene det kan gi, sier Raymond Grønning i Scanmark.

– Men for å realisere disse synergiene var vi avhengige av et navn og en visuell identitet som hvert enkelt firma kunne kjenne seg igjen i, og stille seg bak.

Vizuelli fikk den utfordrende, men spennende oppgaven med å finne navn til kjeden, og samtidig også skape en visuell identitet. – Et ærefult, men utrolig givende oppdrag, sier Jan-Arne Kristiansen, kreativ leder i Vizuelli. – Det ligger mye følelser knyttet til navn og logo, så det er ingen enkel oppgave å skulle erstatte ni ulike identiteter under én ny, samlende paraply.

[ux_image id=”2265″ image_size=”original” parallax=”1″]

Løsning

Navnet ble PRO:NORGE. PRO er et sterkt begrep både nasjonalt og internasjonalt og er en forkortelse for PROfesjonell, eller PROfessional på engelsk. Som forstavelse angir PRO en bevegelse fremover, og det å være tilhenger av noe, som antonym til «contra». Kort fortalt handler det om å tilby kundene PROfesjonell PROfilering gjennom å være PROaktive PROfilutviklere som tilfører kundene verdi og innfrir deres høye forventninger.

Rødt og sort er valgt som hovedfarger. Sammen er dette sterke farger og de signaliserer lidenskap, engasjement, kvalitet og seriøsitet. Vi har også valgt kolon som et sentralt profilelement i logoen, hovedsakelig brukt for å innlede et direkte sitat eller for å synliggjøre en presisering. Det kan være firmanavnet eller noe annet. Eksempel: PRO:GAVER.

– Vi har fått meget gode tilbakemeldinger fra både kunder og samarbeidspartnere. Det gjør at vi er helt PROpell for tiden, sier en humørfylt Raymond Grønning som er daglig leder i PRO:SCANMARK, Harstad.

[block id=”2285″] [/col] [/row] [ux_image id=”2266″ image_size=”original”] [gap] [ux_image id=”2267″ image_size=”original”] [gap] [ux_image id=”2268″ image_size=”original”] [gap] [ux_image id=”2262″ image_size=”original”] [gap] [row] [col span__sm=”12″ margin=”0px 0px -30px 0px”] [gap] [block id=”1910″] [gap]

Teamet bak prosjektet:

[/col] [col span=”6″ span__sm=”12″] [block id=”964″] [/col] [col span=”6″ span__sm=”12″] [block] [/col] [/row] [row] [col span=”4″ span__sm=”12″] [/col] [col span=”4″ span__sm=”12″ align=”center”] [button text=”Se flere jobber” link=”https://vizuelli.no/jobber”] [/col] [col span=”4″ span__sm=”12″] [/col] [/row] [/section]