Messevegg Manoda. Foto

Manoda: Vi beskytter dine verdier

[section padding=”0px”]

[ux_slider infinitive=”false” draggable=”false” bullets=”false”]

[ux_banner height=”56.25%” height__sm=”120%” bg=”1079″ bg_size=”orginal” bg_overlay=”rgba(0, 0, 0, 0.65)”]

[text_box width=”68″ width__sm=”100″ padding__sm=”0px 0px 0px 10px” position_x=”0″ position_y=”95″]

Manoda

Vi beskytter dine verdier

Manoda meislet ut ny strategi for fremtiden med et sterkt ønske om å nå nye nasjonale og internasjonale markeder. Det resulterte også i nytt navn, logo og visuell identitet.

[/text_box]

[/ux_banner]

[/ux_slider]

[/section]
[section visibility=”hide-for-medium” padding=”0px”]

[ux_sidebar]

[/section]
[section padding=”0px”]

[gap]

[row]

[col span__sm=”12″]

[ux_image id=”1275″ parallax=”1″]

[share title=”Del:”]

Ei stolt fortid. Ei stolterne fremtid.

MANODA ble stiftet i 1947 under navnet Marcussens Metallstøperi av Johan Schjelderup Marcussen. I begynnelsen var støpegods i messing og bronsje bedriftens hovedprodukter, og etter hvert skjøt også maskinering og støpegods i aluminium fart. I 1980-årene begynte man å produsere sinkanoder, noe som i dag, sammen med aluminiumsanoder, er bedriftens hovedgesjeft.

I 2016 fikk vi, i konkurranse med to andre byråer, oppdraget med å kjøre visjon- og verdiprosess, samt utvikle nytt navn, logo og visuell identitet for den 75-årige bedriften Marcussens Metallstøperi. I det nye navnet ønsket de å beholde noe av ei stolt fortid og synliggjøre personlighetstrekk og deres viktigste satsningsområde. Navnet ble et konstruert navn: MA fra MArcussens og ANODA som er deres desidert viktigste produktområde og som gir assosiasjoner til å beskytte, ta vare på, bry seg om. Et navn er det eneste identitetselementet som alltid er tilstedeværende og for dem var det viktig at det var lett å si, lett å huske og at det skulle fungere internasjonalt. Logosymbolet er to elementer som smelter sammen i en fin M-form og som er rund i kantene for å vise at de er tilpasnings- og endringsdyktige. Noen kan også se et håndtrykk mellom to personer. Fargene oransje (logosymbol) og sort (navnetrekk) forteller om en bedrift som signaliserer vitalitet, engasjement, teamspirit, seriøsitet og kvalitet. Vi har forøvrig utviklet web, utstillingsmateriell, skilt, dekor, samt trykksaker.

[ux_image id=”1055″ parallax=”1″ link=”https://manoda.no/” target=”_blank”]

Resultat:

Det var inspirerende å høre fra daglig leder Hilde Svenning at de har fått veldig gode tilbakemeldinger både lokalt, nasjonalt og internasjonalt. I tillegg har det gjort dem stoltere og mer klar enn noen sinne for å møte fremtiden.

[/col]

[/row]
[ux_image id=”1031″ image_size=”original”]

[gap]

[ux_image id=”1079″ image_size=”original”]

[row]

[col span__sm=”12″ margin=”0px 0px -30px 0px”]

[gap]

[block id=”1910″]

[gap]

Teamet bak prosjektet:

[/col]
[col span=”6″ span__sm=”12″]

[block id=”964″]

[/col]
[col span=”6″ span__sm=”12″]

[block id=”374″]

[/col]
[col span=”6″ span__sm=”12″]

[block id=”1082″]

[/col]
[col span=”6″ span__sm=”12″]

[block id=”1088″]

[/col]
[col span=”6″ span__sm=”12″]

[block id=”1099″]

[/col]
[col span=”6″ span__sm=”12″]

[block id=”1105″]

[/col]

[/row]
[row]

[col span=”4″ span__sm=”12″]

[/col]
[col span=”4″ span__sm=”12″ align=”center”]

[button text=”Se flere jobber” link=”https://vizuelli.no/jobber”]

[/col]
[col span=”4″ span__sm=”12″]

[/col]

[/row]

[/section]